Kortfilm.be is een onafhankelijk online magazine dat zich uitsluitend richt op korte films, mogelijk gemaakt door het harde werk van een kleine vrijwillige redactie.
Door een film te huren uit het video on demand aanbod of u te abonneren, steunt u niet alleen ons werk maar ook dat van de betrokken filmmakers: alle inkomsten vloeien terug naar de rechthebbenden en worden geïnvesteerd in de verdere verspreiding en het contextualiseren van de films.
Alle films in de collectie zijn wereldwijd beschikbaar met Engelse ondertiteling. Voor slechts €25/jaar krijgt u onbeperkte toegang tot de volledige catalogus die maandelijks wordt aangevuld.
Kortfilm.be is an independent online magazine focusing solely on short films, made possible by the hard work of a small editorial group of volunteers.
By renting a film from our video-on-demand offer or subscribing to the platform, you support our work and the filmmakers involved. All revenues flow back to the rights holders and are invested in the further distribution and contextualisation of the films.
All films in the collection are available worldwide with English subtitles. For only €25/year, you can subscribe to the entire catalogue, which is updated monthly.
Kortfilm.be is een onafhankelijk online magazine dat zich uitsluitend richt op korte films, mogelijk gemaakt door het harde werk van een kleine vrijwillige redactie.
Door een film te huren uit het video on demand aanbod of u te abonneren, steunt u niet alleen ons werk maar ook dat van de betrokken filmmakers: alle inkomsten vloeien terug naar de rechthebbenden en worden geïnvesteerd in de verdere verspreiding en het contextualiseren van de films.
Alle films in de collectie zijn wereldwijd beschikbaar met Engelse ondertiteling. Voor slechts €25/jaar krijgt u onbeperkte toegang tot de volledige catalogus die maandelijks wordt aangevuld.
Kortfilm.be is an independent online magazine focusing solely on short films, made possible by the hard work of a small editorial group of volunteers.
By renting a film from our video-on-demand offer or subscribing to the platform, you support our work and the filmmakers involved. All revenues flow back to the rights holders and are invested in the further distribution and contextualisation of the films.
All films in the collection are available worldwide with English subtitles. For only €25/year, you can subscribe to the entire catalogue, which is updated monthly.
Hana is trying to escape from a lack of perspective in Kosovo. She meets Emir, a Serbian smuggler who will drive her to Hungary. On the road, complications arise as Emir’s unscrupulous associates take advantage of Hana’s vulnerability. In the midst of a frozen winter, Hana’s courage and Emir’s honour will be tested.
“In this personal story, filmmaker Fisnik Maxville, born in Kosovo during the dismantlement of Yugoslavia and emigrated illegally to Switzerland in 1993, deals with immigration, human trafficking, and the central question of identity. The two main characters remind us of the tension between Kosovo and Serbia. Hardly any words are spoken while two worlds collide.
Maxville constantly asks what independence means and how it can be reached. Lost Exile evokes a state of loneliness and despair in which the characters are trapped. In this fragile ecosystem where solidarity is challenged, the filmmaker subtly creates a story that reunites two enemies and offers a new narrative: care as a means to escape brutality.” — Delphine Jeanneret
This film was chosen by Delphine Jeanneret, in response to Aulona Fetahaj’sshe asked me where i was from. Jeanneret is a film curator, lecturer, and deputy dean of the film department at the Geneva University of Art and Design (HEAD). She is part of the artistic committee at Locarno Film Festival (Open Doors), Internationale Kurzfilmtage Winterthur and La Fête du Slip, and co-founder of Festival Cinéma Jeune Public in Lausanne, and president of the association Ciné-Doc, promoting documentary forms in Switzerland.
Drawing on digital memories and using online tools such as Google Maps, Aulona Fetahaj reflects on how it feels to be the child of refugees in the digital age.